Kluun’s derde roman, Haantjes is gebaseerd op een waargebeurd zakelijk fiasco. Amsterdam, 1998. Iedereen verdient geld. De beurs floreert,de reclamewereld bloeit, het nachtleven bruist. RoXY en iT zitten wekelijks vol, Amsterdam is on top of the world. In dat jaar beginnen Stijn en Frenk, voor de lezers van Komt een vrouw bij de dokter en De weduwnaar geen onbekenden, hun creative & marketing agency Merk in Uitvoering. Het gaat ze voor de wind.Tot Charles ‘de schuld van alles’ langskomt met een briljant idee voor de GayGames, die in de zomer van 1998 in Amsterdam worden gehouden. Niet gehinderd door enige kennis van de gayscene danwel door het kritische commentaar van vrouwen in hun omgeving, besluiten Stijn en Frenk Merk in Uitvoering nu eens écht op de kaart zetten.
Kluun’s bruisende roman Haantjes is een terugblik op het leven van Stijn en Carmen, toen hun yuppenbestaan nog zonder zorgen was.
Hoewel, wie zorgt er voor de amper drie maanden oude Luna, nu Stijn elke avond met GayGames-souvenirs op pad moet?